2013
Inkjet print on Platine Fibre cotton, dry transfer letterning on conservation pass-partout, 30 x 40 cm.In collaboration with Giuliana Racco
Two small round metal objects are the key elements of two historically distant yet contextually intertwined stories: a bullet, embossed with Hebrew characters, fired by the Palestinian Authority against the house of Palestinian refugees over an eviction dispute in 2013; and a seal, embossed with Arabic text, abandoned by a refugee camp leader after accusations of collaborating with the Zionist army in 1948.
The paradoxical diptych narrates the lack of political representation, on all counts, of refugees living in the South West Bank. Locked within a viscious circle of legal exceptionality, their lives float in an unending state of temporariness.
Exhibitions
To Disconfirm, Galleria+, Bolonia, Apr 23—Jun 13, 2015, curated by Vincenzo Estremo
Dos pequeños objetos metálicos redondos son los elementos clave de dos historias históricamente distantes pero contextualmente entrelazadas: una bala, grabada en relieve con caracteres hebreos, disparada por la Autoridad Palestina contra la casa de los refugiados palestinos por un desalojo en 2013; y un sello, en relieve con texto árabe, abandonado por un líder del campo de refugiados después de haber sido acusado de colaborar con el ejército sionista en 1948. El díptico paradójico narra la falta de representación política, en todos los casos, de los refugiados que viven en la Cisjordania. Bloqueados dentro de un círculo vicioso de excepcionalidad legal, sus vidas flotan en un estado interminable de temporalidad.